m3ssy
Wprawiony Gracz
Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany:
Nie 19:37, 21 Gru 2008 |
|
W tym poradniku postaram się jasno opisać tworzenie własnego OTSa xml (prostszy według niektórych, aczkolwiek bardziej niebezpieczny sposób).
Serwery xml przestały być robione od Tibii 8.2, dlatego w poradniku opisane będą tylko silniki pod Tibię 8.0 i 8.1.
1. Silniki - download
Pobieramy jeden z poniższych silników, wypakowujemy i przechodzimy do punktu 2.
8.0
- [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]
8.1
- [link widoczny dla zalogowanych]
2. Edycja config.lua
Nie będziemy musieli tutaj dużo robić, jednak edycja tego pliku jest chyba najważniejszą rzeczą, by na naszego OTSa mogli się logować inni.
Wypisałem tylko ważniejsze rzeczy, większość jest pominięta z powodów estetycznych i limitowych.
Uwaga! Nie wolno podmieniać tego tekstu z naszym config.lua!
Kod: |
-- Lokacja i nazwa naszej mapy
map = "data/world/eldinworld.otbm"
-- Nazwa serwera
servername = "EldinWorld"
-- Położenie serwera
location = "Sweden"
-- Nasze IP. Można wziąć z http://www.whatismyip.com/
ip = "127.0.0.1"
-- Port serwera - domyślnie 7171
port = "7171"
-- Jeżeli mamy - no-ip serwera, bądź acc maker
url = "http://www.freewebs.com/eldinworld"
-- Typ serwera (pvp, no-pvp, pvp-enforced)
-- options: pvp, no-pvp, pvp-enforced
worldtype = "pvp"
-- Czas exhausted w milisekundach (1000 = 1 sekunda)
exhausted = 1000
-- Nazwa serwera pokazywana na liście graczy
worldname = "EldinWorld"
-- System capa [no/yes]
capsystem = "no"
-- Nauka czarów [no/yes]
learnspells = "no"
-- Premium account dla graczy [no/yes]
freepremium = "yes"
-- Zmniejszanie amunicji [no/yes]
removeammunation = "yes"
-- Zmniejszanie ładunków run [no/yes]
removerunecharges = "yes"
-- Używanie hotkeyi [no/yes]
itemhotkeys = "yes"
-- Exp rate (Mnożnik expa)
expmul = 1
-- Loot rate (Mnożnik loota)
lootmul = 1
-- Skill rate (Mnożnik skilli)
skillmul = 10
|
3. Budowa plików z kontami
Tutaj widzimy jak wygląda plik z kontem account makera.
Hasło do niego można zmienić w 2 linijce, w miejscu pass=""
Zazwe gracza, który znajduję się na tym koncie zmieniamy w 4 linijce, w miejscu character name="".
Kod: |
<?xml version="1.0"?>
<account pass="tibia" premDays="0" premEnd="0">
<characters>
<character name="Account Manager"/>
</characters>
</account>
|
4. Budowa plików z graczami
Tu widzimy, jak wygląda plik z graczem.
-player name -> imię postaci musi być takie same w pliku accounta,
-account -> numer accounta w moim przypadku 1 (numer taki sam jak w pliku „data/accounts”),
- sex -> płeć postaci,
- lookdir -> kierunek zwrócenia postaci (np. północny),
- voc -> profesja,
- exp -> ilość doświadczenia,
- level -> poziom,
- access -> prawa dostępu. 0 – normalny gracz, 3 – GM (ustawiane w commands.xml),
- maglevel -> poziom magiczny,
- spawn -> współrzędne logowania na mapie (sprawdza się je za pomocą edytora map),
- temple -> współrzędne świątyni (gdy player zginie właśnie tam się pojawia),
- health -> życie, now -> aktualne życie, max -> maksymalne życie,
- mana -> mana, reszta tak samo jak wyżej,
- look type -> wygląd (kolory), najlepiej tu nie ruszać, a przestawiać sobie w czasie gry,
- skills -> nasze skille oto spis który numer to który skill:
1 – fist fighting
2 – club fighting
3 – sword fighting
4 – axe fighting
5 – distance fighting
6 – shielding
7 – fishing
-inventory -> nasz ekwipunek,
-slot slotid="1" -> miejsce w naszym ekwipunku:
1 = hełm
2 = amulet
3 = plecak
4 = zbroja
5 = prawa ręka
6 = lewa Ręka
7 = nogawice
8 = buty
9 = pierścień
10 = miejsce na strzały
- count -> liczba jakiś rzeczy np. boltów, gp, runów,
- lastlogin – czas ostatniego logowania,
- premticks – czas pozostałego pacca,
- promoted – promocja; 0 – brak, 1- posiadanie,
- banned – status bana; 0 – brak, 1 – ban,
Kod: |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<player name="Account Manager" account="111111" sex="1" lookdir="1" exp="4200" voc="3" level="8" access="0" cap="380" maglevel="0" soul="0" maxdepotitems="1000" lastlogin="0">
<spawn x="86" y="49" z="7"/>
<temple x="86" y="49" z="7"/>
<health now="190" max="190" food="0"/>
<mana now="40" max="40" spent="0"/>
<skull redskulltime="0" redskull="0"/>
<look type="128" head="20" body="30" legs="40" feet="50" addons="0"/>
<skills>
<skill skillid="0" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="1" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="2" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="3" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="4" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="5" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="6" level="10" tries="0"/>
</skills>
<addons/>
<deaths/>
<spells/>
<blessings/>
<inventory>
<slot slotid="1">
<item id="2460"/>
</slot>
<slot slotid="2">
<item id="2200" charges="150"/>
</slot>
<slot slotid="3">
<item id="1988">
<inside>
<item id="2000">
</item>
<item id="2001">
</item>
<item id="2001">
</item>
<item id="2120"/>
<item id="2152" count="5"/>
<item id="1988">
</item>
</inside>
</item>
</slot>
<slot slotid="4">
<item id="2465"/>
</slot>
<slot slotid="5">
<item id="2511"/>
</slot>
<slot slotid="7">
<item id="2478"/>
</slot>
<slot slotid="8">
<item id="2643"/>
</slot>
<slot slotid="10">
<item id="2671" count="15"/>
</slot>
</inventory>
<depots>
<depot depotid="1">
<item id="2590">
<inside>
<item id="2594"/>
</inside>
</item>
</depot>
</depots>
<storage/>
</player>
|
Mam nadzieję, że tworzenie jak i edycję OTSów 8.0 - 8.1 opisałem dość jasno i pomoże Wam to w robieniu swoich własnych.
W razie jakichkolwiek pytań piszcie je w postach, postaram się jak najszybciej odpowiedzieć.
Pozdrawiam,
m3ssy.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez m3ssy dnia Nie 19:40, 21 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|